Nu toata lumea se asteapta sa simta anxietate dupa o despartire. Tristete si tristete, absolut. Respins si furios, este cu totul posibil. Dar dupa o despartire, s-ar putea sa simti ca una dintre cele mai mari temeri ale tale s-a implinit deja. Relatia s-a terminat, deci pentru ce altceva trebuie sa-ti faci griji?

Anxietatea nu inseamna doar ingrijorare. Cercetarile sugereaza ca anxietatea este adesea o parte a suferintei de dupa despartire.

Aceasta anxietate poate include:

  • ganduri intruzive
  • tulburari de somn
  • dificultate de concentrare
  • sentimente de panica sau pesimism cu privire la viitor
  • agitatie fizica
  • ganduri accelerate

De asemenea, s-ar putea sa te trezesti rumegand sau sa te gandesti la ceea ce s-a intamplat in relatia ta si la despartire.

Aceste sentimente nu vor dura pentru totdeauna, dar poti lua masuri pentru a le accelera. Mai jos sunt opt ​​strategii pentru a va ajuta sa depasiti anxietatea dupa despartire.

Fa-ti timp pentru tine

Este firesc sa te simti putin pierdut dupa o despartire. Partenerii romantici va ajuta adesea sa va modelati identitatea si sentimentul de sine.

Pierderea unui parteneriat poate crea o absenta in care ati simtit anterior dragoste si conexiune, declansand durere, stres si ganduri anxioase.

Cand te simti singur si ranit, sa petreci timp singur poate fi ultimul lucru pe care vrei sa-l faci. Ai nevoie de confortul pe care ti-l poate oferi un partener si, prin urmare, poti apela la altcineva – un prieten, un membru al familiei sau chiar un partener captivant.

Nu este absolut nimic rau in a cauta sprijin social. Cu toate acestea, alocarea timpului pentru a va reconecta cu dvs. poate ajuta la reducerea sentimentelor de anxietate si la facilitarea procesului de vindecare.

Pentru a incepe sa-ti reconstruiesti relatia cu tine insuti:

  • Gandi. Exploreaza modul in care relatia si experientele de despartire ti-au clarificat nevoile si te-au invatat despre tine. Cum poti folosi aceste noi cunostinte pentru a construi relatii mai puternice si mai satisfacatoare in viitor?
  • Face inventarul. Examinati noile obiceiuri si convingeri pe care le-ati adoptat in timpul relatiei. Aceste schimbari reprezinta cu exactitate dorintele, interesele si valorile dumneavoastra? Sau ai adoptat noi trasaturi de caracter in speranta de a construi o legatura mai puternica cu partenerul tau de atunci?

Adauga atentie zilelor tale

Mindfulness este departe de a fi un panaceu magic, dar efortul de a trai mai atent poate ajuta in mod semnificativ cu anxietatea zilnica si suferinta generala.

Atunci cand ai de-a face cu tulburari emotionale precum anxietatea, instinctul tau poate fi sa te indepartezi de acea durere, sa o indepartezi si sa o ignori complet pana cand dispare.

Evitarea, insa, nu este o strategie buna de coping pe termen lung. Emotiile pe care le eviti si le blochezi pot deseori sa creasca si sa se intensifice pana cand devin prea coplesitoare pentru a fi gestionate singur.

Confruntarea cu suferinta va poate ajuta sa va recapatati controlul. Cand tristetea si anxietatea apar, recunoasteti si acceptati aceste ganduri.

Numirea acestor emotii si a sta cu ele poate fi mult mai dificil decat pur si simplu a le indeparta – la inceput. De-a lungul timpului, probabil ca iti va fi mai usor sa identifici sentimentele dificile si sa le dai drumul inainte ca acestea sa-ti afecteze starea de spirit.

Practicile bazate pe mindfulness te ajuta sa devii constient de gandurile si emotiile tale, dar mindfulness implica, de asemenea, sa ramai prezent in acest moment, in loc sa lasi anxietatea si ingrijorarea sa-ti preia constientizarea.

A trai constient poate insemna, prin urmare, sa exersezi recunostinta pentru experientele zilnice si pentru cei dragi si sa-ti iei timp pentru a aprecia micile placeri ale vietii.

Mentineti o perspectiva echilibrata

Despartirile pot rani foarte mult, mai ales cand nu ai vrut sa te desparti de la inceput.

Daca partenerul tau a pus capat relatiei tale, gandirea la despartire (sau la fostul tau partener) poate intensifica sentimentele de abandon si respingere. Acest lucru poate, la randul sau, sa alimenteze un ciclu de ganduri intruzive si ruminatii care, in cele din urma, va perturba viata de zi cu zi.

Mai este si problema respingerii, care poate provoca indoiala oricui. Sa-ti asumi intreaga responsabilitate pentru sfarsitul relatiei tale si sa accepti neclintit „defectele” pe care le-a punctat fostul tau poate avea un impact semnificativ asupra stimei de sine si a increderii in sine.

Urmarirea fostului tau si darea vina pe el te pot ajuta sa treci peste asta mai repede, dar cercetarile sugereaza ca te-ar putea face sa simti emotii negative.

Adoptarea unei mentalitati mai echilibrate, totusi, poate oferi o cale mai blanda catre usurare.

Despartirile apar adesea ca raspuns la mai multi factori diferiti. Deci, indiferent de cine a pus capat relatiei, sunt sanse sa fi avut amandoi o mana de ajutor.

Recunoasterea propriului rol si al lor, precum si a oricaror factori externi sau situationali, va poate ajuta sa vedeti despartirea mai obiectiv.

Imbratiseaza-ti activitatile preferate

Mentinerea unei relatii necesita sa investesti timp si energie in partenerul tau si in tine, asa ca dupa o despartire, s-ar putea sa te trezesti cu mult timp la dispozitie.

Timpul liber poate fi un lucru bun – atunci cand lucrurile merg bine. Dar atunci cand ai de-a face cu o despartire, acele ore goale pot simti ca o vesnicie sa te gandesti la ceea ce s-a intamplat si sa treci peste frustrare, incertitudine si durere de inima.

In cele din urma, va trebui sa abordati ceea ce sa intamplat pentru a va procesa emotiile si a merge mai departe.

De obicei, acest lucru nu este ceva ce poti face dintr-o singura miscare. De asemenea, este important sa luati pauze si sa va oferiti sansa de a respira si de a va relaxa.

Activitatile pline de satisfactie va pot ocupa timpul si pot oferi distrageri pozitive pe tot parcursul zilei. Nu e nimic rau in a scapa de gandurile nedorite, atata timp cat nu negi complet aceste emotii.

Deoarece anxietatea poate face dificila concentrarea, hobby-urile relaxante va pot ajuta sa faceti fata momentelor in care va simtiti imposibil sa va concentrati pe o anumita sarcina.

Urmareste-ti comedia preferata, ghemuieste-te cu o carte buna sau fa o plimbare lunga in parcul tau preferat. Orice ai alege, principalul lucru este sa alegi ceva usor care sa-ti aduca bucurie.

Petrece timp cu prietenii si familia

Despartirile pot provoca uneori jena sau vinovatie, mai ales daca stii ca familia si prietenii tai ti-au iubit partenerul.

In functie de circumstantele despartirii tale, este posibil sa nu stii de unde sa incepi sa explici ce s-a intamplat.

Daca fostul tau partener te-a maltratat sau a abuzat de increderea ta, s-ar putea sa ezita sa reinnoiesti aceasta durere discutand despre actiunile lor. De asemenea, este dificil sa te deschizi daca nu crezi ca altcineva va intelege prin ce treci.

Nu trebuie sa impartasiti niciodata nimic care va face inconfortabil sau va provoaca mai multa durere. Cu toate acestea, izolarea si singuratatea pot agrava anxietatea; Prin urmare, pastrarea contactului poate ajuta la imbunatatirea starii de bine.

Este normal sa-ti faci griji cu privire la modul in care cei apropiati iti vor reactiona, dar aceste relatii importante pot fi o sursa excelenta de sprijin emotional.

Prietenii si familia ta le pasa de tine, asa ca probabil ca vor sa te ajute in orice mod pot.

Cei dragi te pot asculta atunci cand vorbesti despre gandurile care te fac nelinistit. De asemenea, va pot consola si distrage atentia atunci cand va simtiti coplesiti.

Chiar daca nu discuti despre despartire, stiind ca poti vorbi cu cineva caruia ii pasa de tine poate face o mare diferenta.

Prioritizeaza ingrijirea de sine

O buna ingrijire de sine este intotdeauna importanta pentru sanatate si bunastare optime. Acest lucru este si mai important atunci cand se confrunta cu stresul, anxietatea si alte forme de suferinta.

Sfaturi pentru a avea grija de tine fizic

Pentru a creste starea de bine si a gestiona suferinta fizica asociata cu anxietatea post-despartire, incercati urmatoarele strategii:

  • Urmareste-te sa faci cel putin 15 pana la 30 de minute de activitate fizica in fiecare zi, daca este posibil. Pentru a beneficia de beneficiile razelor soarelui si ale aerului proaspat, faceti miscare afara.
  • Sa bei multa apa.
  • Evitati sa beti prea mult alcool, deoarece alcoolul poate agrava anxietatea.
  • Mananca regulat, incorporand alimente hranitoare, care reduc anxietatea atunci cand poti.
  • Incercati sa mergeti la culcare si sa va treziti aproximativ la aceeasi ora in fiecare zi. Daca este posibil, incercati sa dormiti intre 7 si 8 ore.

Sfaturi pentru auto-ingrijirea emotionala

Diverse strategii de coping pot reduce efectele anxietatii asupra starii tale generale de spirit:

  • Tine un jurnal zilnic. Scrierea timp de 10 sau 15 minute pe zi poate ajuta.
  • Incercati sa meditati pentru a practica acceptarea emotiilor dificile.
  • Asculta muzica.
  • Alocati timp pentru a va relaxa in fiecare zi.
  • Aminteste-ti ca este in regula sa te intristezi pentru pierderea copilului tau.

Gasiti sfaturi pentru a crea o rutina de ingrijire personala care functioneaza pentru dvs.

Renunta la nevoia de a sti de ce

Nu este neobisnuit sa ai o multime de intrebari dupa o despartire, mai ales daca fostul tau a ales sa puna capat situatiei fara a-ti oferi o explicatie satisfacatoare.

Daca te-a inselat, s-ar putea sa te trezesti, de asemenea, ca te lupti cu stima de sine scazuta sau te intrebi de ce „nu ai fost suficient”.

  • unde am gresit?
  • Ce se intampla daca nu pot mentine niciodata o relatie?
  • Cum pot sa nu-l iubesc?
  • Ce ar trebui sa le spun oamenilor?
  • Ce ar trebui sa fac daca le vad undeva?
  • Cum sa le recuperez?

Gasirea raspunsurilor poate parea cheia pentru a te simti mai bine, dar aceasta credinta te poate prinde intr-un spatiu emotional neplacut.

Pentru inceput, este posibil ca fostul tau sa nu aiba raspunsuri clare. Oamenii termina adesea relatiile atunci cand lucrurile nu se mai simt „bine”, chiar daca nu pot articula exact ce este in neregula.

Daca raspunsurile pe care ti le dau nu sunt cele pe care le vrei, s-ar putea sa te simti chiar mai rau.

Reluarea contactului dupa despartire poate parea o modalitate buna de a obtine raspunsuri, dar este aproape intotdeauna cel mai bine sa eviti tentatia de a-ti trimite mesaje fostului tau.

Aceasta este o panta alunecoasa catre un schimb care prelungeste despartirea sau duce la o relatie interzisa, care poate creste anxietatea si suferinta.

Daca aveti intrebari la care doriti sa primiti raspuns, incercati sa va acordati timp pentru a incepe procesul de vindecare inainte de a aborda subiectul cu fostul dvs.

In timp, s-ar putea sa descoperi ca raspunsurile pe care le cauti nu sunt atat de importante.

Nu este intotdeauna usor sa mergi inainte fara claritate, dar hotararea de a ramane fidel nevoilor si valorilor tale te poate ajuta sa incepi sa renunti la gandurile tale anxioase.

Cand iti traiesti cea mai buna viata, s-ar putea sa nu-ti mai pese de ce au ales sa puna capat relatiilor lor.

Vorbeste cu un terapeut

Nu este neobisnuit sa traiesti anxietate dupa o despartire, dar anxietatea care nu se imbunatateste dupa cateva saptamani poate incepe sa dauneze relatiilor tale, performantei tale la serviciu sau la scoala si calitatii vietii in general.

De asemenea, puteti observa modificari ale sanatatii dumneavoastra fizice, inclusiv probleme de somn, dureri de cap, probleme de stomac si modificari ale apetitului.

Despartirile pot fi foarte dureroase. Este absolut normal sa aveti nevoie de sprijin suplimentar.

Un terapeut te poate ajuta sa descoperi cauzele suferintei tale, sa identifici strategii utile de coping si sa explorezi alti factori care pot contribui la anxietatea persistenta si la alte tulburari emotionale.

Esential

Despartirile te pot zgudui in mai multe moduri. Daca te simti anxios si pierdut, nu esti singur.

Ia inima: timpul poate ajuta la usurarea chiar si a celei mai intense dureri ale unei despartiri. Cand anxietatea incepe sa scada, calmul care o inlocuieste poate incuraja o noua crestere.