Vara este anotimpul nostru fara griji, mai ales cand vine vorba de antrenamente. Zilele mai lungi ne ofera mai mult timp pentru a explora afara, vremea mai calda inseamna ca avem nevoie de mai putine straturi, iar spatiile deschise ofera mai multe optiuni pentru distractia in grup – disc golf, oricine? Dar exista o latura serioasa in aceasta dragoste de vara. Iata ce trebuie sa stii pentru a te proteja de pericolele ascunse ale antrenamentelor de vara.

„Avem tendinta de a uita unele dintre pericolele sezonului si modalitatile de bun simt de a le evita sau de a le trata”, a spus dr. Jennifer Caudle, medic de familie. Va intrebati ce face lista? Iata primele 5!

Pericolul ascuns #1 – Deshidratarea

Multi dintre noi stiu ca trebuie sa ramanem hidratati atunci cand facem sport. Dar stiati ca cel mai bun mod de a evita deshidratarea este sa va pregatiti cu mult inainte de antrenament? De exemplu, vorbim cu o zi intreaga inainte, potrivit profesorului, Susan Shelton. „Fii atent la indicele de caldura, umiditate si hidratare. Majoritatea oamenilor se gandesc la hidratarea in timpul exercitiilor fizice, ceea ce este important, dar cu adevarat hidratarea ar trebui sa inceapa in ziua sau zilele premergatoare exercitiului.”

Daca nu esti sigur daca ai consumat suficiente lichide, verifica-ti pipi. De culoare deschisa (ganditi-va ca limonada) este buna, dar urina inchisa la culoare are nevoie de mai multe lichide. Apa este cel mai bun mod de a te hidrata, spune profesorul Lynn Panton, care ofera si acest lucru pentru a te proteja. „O alta regula de baza buna este sa te cantaresti inainte si dupa exercitiu. Pentru fiecare kilogram pierdut ar trebui sa bei un litru de apa. Daca va simtiti ametit, ametit sau greata, renuntati la exercitii, iesiti de la soare si beti multa apa.”

Pericolul ascuns nr. 2 – Virusuri, infectii

Au trecut cativa ani de cand suntem ingrijorati de lucruri precum virusul Zika, dar pericolul este inca prezent in unele locuri. Daca sunteti in vacanta si intentionati sa va antrenati, cautati site-ul web de turism al tarii respective pentru a vedea ce este posibil sa aveti nevoie sa stiti pentru a va proteja. In general, folosirea repellentului de insecte cu DEET si mentinerea corpului acoperit este un bun prim strat de aparare impotriva muscaturilor de insecte.

Asta este valabil si pentru boala Lyme, inca un pericol clar si prezent peste tot, inclusiv Canada. Fiti atenti la locurile in care intentionati sa faceti drumetii si/sau sa alergati in timpul verii, incercand sa evitati locurile in care capusele prospera, cum ar fi in tufis si in acoperirea solului dens. Daca esti in padure, stai pe poteci bine marcate.

Daca se intampla sa fii muscat, dr. Caudle spune: „Foloseste penseta sau degetele pentru a indeparta o capusa prinzand-o ferm cat mai aproape de piele si tragand-o drept afara. Spalati-va mainile si locul muscaturii capusei cu apa si sapun. Adresati-va medicului dumneavoastra daca capusa a fost pe piele mai mult de 24 de ore, daca o parte din capusa a ramas in piele dupa indepartare sau daca observati simptome precum o eruptie cutanata „ochi de taur”, oboseala, dureri de cap, gat rigid, febra si dureri musculare si articulare.”

Pericol ascuns #3 – Supraincalzire

Este important de stiut ca exista doua tipuri de supraincalzire, epuizarea termica si insolatia. „Ele pot aparea brusc si pot pune viata in pericol”, a spus dr. Caudle, asa ca este important sa recunoastem diferentele dintre ele.

Cei cu epuizare de caldura pot transpira puternic si se pot simti ametiti, slabiti sau greati, spune dr. Caudle, „dar ar trebui sa se recupereze cu odihna intr-o zona umbrita sau cu aer conditionat, cu masuri de sustinere, cum ar fi bauturi cu apa rece si rece si umeda. carpe aplicate direct pe piele.”

Insolatia, pe de alta parte, este o afectiune care pune viata in pericol, spune ea. „Insolatia poate provoca simptome similare ca epuizarea termica, dar este posibil ca persoana sa nu transpire si sa aiba modificari ale starii mentale, cum ar fi confuzia sau inconstienta. Daca banuiti un atac de caldura, sunati la 911 sau solicitati imediat asistenta medicala.”

Cel mai bun mod de a ramane in siguranta este sa bei multa apa, sa iei pauze des, sa faci exercitii inainte de rasarit sau dupa apus si sa te imbraci corespunzator. Potrivit profesorului Panton, expert in exercitii si nutritie, „Epuizarea de caldura poate duce la insolatie. Daca picura transpiratie, inseamna ca corpul nu se raceste, asa ca purtati imbracaminte care sa permita pierderea caldurii si evaporarea transpiratiei. Nu purtati imbracaminte din plastic sau hanorace si pantaloni atunci cand faceti exercitii la caldura. Pur si simplu slabesti in apa si asta poate fi foarte periculos.”

Daca sunteti devreme, exercitiul inainte de rasaritul soarelui poate fi o modalitate de a evita supraincalzirea, dar retineti ca umiditatea poate fi inca o problema in zilele de vara, ceea ce face ca supraincalzirea sa fie inca o posibilitate. Acelasi lucru este valabil si pentru exercitiile de la sfarsitul zilei. Doar pentru ca soarele a apus, nu inseamna ca au si nivelurile de pericol. Planificati in consecinta.

Pericol ascuns #4 – Arsuri solare

Dintre toate pericolele ascunse ale antrenamentelor de vara, arderea este cel mai usor de evitat. Purtati protectie solara! Este chiar atat de simplu. Regula generala este sa purtati minim SPF 30, sa il aplicati cu 20 de minute inainte de a pleca in aer liber si apoi sa reaplicati la fiecare doua ore sau dupa inot, chiar daca credeti ca este impermeabil.

Potrivit dermatologului Julia Carroll, „De fapt, nu exista o crema de protectie solara rezistenta la apa; cremele de protectie solara sunt facute doar pentru a fi rezistente la apa. Pe unele produse veti vedea „rezistent la apa 40” sau „rezistent la apa 80”. Ceea ce inseamna acele cifre este ca este rezistent la apa pana la 40 de minute sau 80 de minute. Dupa aceea, trebuie sa aplicati din nou. De asemenea, trebuie sa aplicati din nou dupa ce inotati si scoateti prosopul.”

Daca tot esti ars si hei, nicio judecata – se intampla lucruri. Apoi, cel mai bun mod de actiune este sa bei multe lichide si sa „iei acetaminofen sau ibuprofen si sa aplici lotiune cu aloe pe zona arsa”, spune dr. Caudle.

Pericol ascuns #5 – Plante otravitoare

Ai fost atenta in Ghidurile cand se vorbeste despre plante otravitoare? Ei bine, daca aveti nevoie de o reimprospatare, iata-l: cele mai comune pericole ale plantelor de vara in Canada sunt iedera otravitoare, stejarul otravitor si sumacul otravitor. Ele cresc in zone impadurite si mlastinoase. Daca intri in contact cu seva toxica a oricareia dintre aceste plante, vei ajunge cu o eruptie urata, de obicei la aproximativ 12 ore dupa prima expunere. Pentru majoritatea oamenilor, eruptia cutanata va provoca mancarime excesiva, roseata si vezicule si poate dura cateva zile.

Sfatul doctorului Caudle este sa speli cat mai repede zona afectata cu sapun si apa rece. Dupa aceea, „Aplicati lotiune de calamina sau o crema antihistamina fara prescriptie medicala pentru a calma mancarimea. Solicitati asistenta medicala daca apare febra sau eruptia se extinde la ochi, gura sau organele genitale sau daca eruptia acopera o mare parte a corpului dumneavoastra.”