Sanatate

Cei cinci sabotori din viata ta

Modul in care ne alimentam este factorul principal care dispune si impune in ceea ce priveste sanatatea organismului, felul in care acesta reactioneaza la boli sau in care imbatraneste. Vremurile in care mergeai in gradina bunicii pentru a culege legume proaspete sau in care te catarai in copaci sa mananci fructe, fara a-ti face probleme ca sunt nespalate, sunt de acum apuse.

Schimbarea a dat peste noi. Suntem puse zilnic in fata alegerilor de tot felul. Poate ca nicio decizie nu este mai importanta decat aceea de a lasa comoditatea la o parte si de a ne ingriji asa cum meritam.

Asta implica, de exemplu, faptul ca nu te vei mai duce pana la fast-food-ul din colt sa mananci ceva ieftin si rapid, ci ca vei merge inca doua statii de autobuz pana la piata, pentru a-ti procura alimente proaspete. Ca orice inceput, este dificil, dar daca faci un exercitiu de imaginatie pentru a cuprinde beneficiile pe care le vei avea, vei fi de acord ca tocmai ai incheiat cea mai profitabila afacere cu tine si pentru tine. Trebuie sa lovesti o data si cu putere.

Fa curatenie in frigider si in camara si scapa de cele cateva apucaturi nesanatoase cu care te-ai obisnuit, le-ai imbratisat si de care ti-e greu sa te desparti. Daca doresti rezultate pe masura eforturilor pe care le-ai depus pana acum, trebuie sa fii pregatita sa mergi pana la capat.

Iata care sunt dusmanii tai:

1. Bauturile racoritoare din comert: carbogazoase sau nu, sunt suprasaturate de zaharuri. Atentie! In aceasta categorie se inscriu si cele dietetice, care contin chiar mai multe zaharuri sub forma de indulcitori artificiali.

Studii recente au aratat ca, odate ajunse in organism, acestea sunt tratate ca orice alt zahar. Nu cauta sa le inlocuiesti cu asa-zisele „sucuri naturale” cumparate tot din magazin. Cea mai buna varianta este sa consumi tot ce este home-made: infuzii din plante, sucuri de fructe si legume proaspat stoarse si, desigur, nemuritoarea apa plata. Cu lamaie sau fara.

Consumul exagerat al bauturilor „comerciale” implica numeroase efecte neplacute: balonare, stari de agitatie, insomnie. Mai mult, pe langa faptul ca aportul nutritional este nul, bauturile carbogazoase de tip cola iti consuma inutil mineralele din organism sau impiedica absorbtia acestora.

2. Consumul masiv de alimente procesate inseamna otrava pentru trup. Asigura-te ca ai pe masa zilnic alimente proaspete: lactate, legume si fructe, de preferinta din culturi bio. Daca le consumi crude ai castigat deja foarte mult, iar daca trebuie sa le prepari, cea mai profitabila varianta este gatitul la aburi, pentru ca majoritatea vitaminelor si minerale sa ramana intacte. Alegerea prea multor alimente procesate in dauna celor proaspete va avea un impact direct asupra pielii si parului si, in timp, asupra sanatatii tale.

3. Consumul exagerat de zahar: Va fi greu la inceput, dar o sa poti bea cafeaua fara zahar si ceaiul neindulcit.

Oamenii de stiinta sustin ca un consum ridicat de zahar duce la imbatranirea prematura a organismului.

Indulcitorii artificiali, de oricare ar fi ei, nu sunt recomandati, insa daca nu suferi de diabet sau de alte boli in care consumul de miere este interzis, atunci apeleaza pentru inceput la acest aliment-tratament. Atentie! Mierea amestecata cu lichide prea fierbinti isi pierde proprietatile nutritive.

4. Sarea in bucate... este buna, dar in cantitati moderate. Trebuie sa stii ca majoritatea alimentelor naturale au deja un continut potrivit de sare. Daca ti se pare ca alimentele pe care le consumi nu sunt sarate, ei bine…ai de-a face mai degraba cu o chestiune de obisnuinta decat de gust. Consumul exagerat de sare a fost pus in legatura cu aparitia hipertensiunii si a bolilor de inima. 5. Grasimile saturate. Stim deja ca nu sunt bune pentru organism, insa asta nu ne opreste de obicei sa le consumam. Ele constituie una din cauzele caderii parului, intrucat consumul lor creste nivelul de colesterol din sange. Grasimile saturate se ascund in general in alimentele de provenienta animala, insa nici cele vegetale nu constituie o exceptie. Printre acestea se numara carnea rosie, carnea de pasare, laptele integral, untul, margarina, uleiul de palmier si cel de cocos.

Asta nu inseamna ca nu trebuie sa mai mananci nimic, ci doar sa micsorezi portiile de alimente ce-ti saboteaza sanatatea. Orice invat are si dezvat. Incepe de acum!