In timp ce simtiti aceasta arsura, este posibil sa simtiti ca doriti sa fiti literalmente oriunde, in afara de sala de sport. Dar corpul tau iti multumeste tot timpul – exercitiile fizice au efecte puternice atat asupra corpului, cat si asupra mintii. Multi oameni merg la sala sau bat pe trotuar pentru a imbunatati sanatatea cardiovasculara, pentru a construi muschi si, desigur, pentru a obtine un corp rockin. Dar antrenamentul are si beneficii deasupra gatului.

In ultimul deceniu, oamenii de stiinta s-au gandit la modul in care exercitiile fizice pot stimula functionarea creierului.

Studiile arata ca a-ti face timp pentru exercitii fizice ofera unele beneficii mentale serioase, indiferent de varsta sau de nivelul tau de fitness (da, asta include pe toti, de la plimbari la mall-uri la maratoni).

Inspirati-va sa faceti exercitii citind despre aceste moduri neasteptate in care exercitiul va poate aduce beneficii sanatatii mintale, va poate imbunatati relatiile si va poate ajuta sa duceti o viata mai sanatoasa si mai fericita. (Nu este o rasplata proasta pentru o ora de transpiratie.)

Zi grea la birou? Ai varsat cafea si ti-ai intepenit cravata in tocator? Lacey in Conturi a aruncat cu lucruri din nou in tine? Relaxati-va facand o plimbare sau mergand la sala pentru un antrenament rapid.

Unul dintre cele mai comune beneficii mentale ale exercitiilor fizice este reducerea stresului. Transpiratia va poate ajuta sa gestionati stresul fizic si mental. Exercitiile fizice cresc, de asemenea, concentratiile de norepinefrina, o substanta chimica care poate modera raspunsul creierului la stres.

Asa ca transpirati – poate reduce stresul si creste capacitatea corpului de a face fata tensiunii mentale existente. Castig-castig! Si huidui lui Lacey – te-am pus spatele in carnea de vita din Conturi.

Deplasarea la cativa mile pe „moara” poate fi grea, dar merita efortul.

Exercitiile fizice determina organismul sa produca endorfine, care declanseaza sentimente de fericire si euforie. Cercetarile au aratat ca la persoanele cu depresie majora, exercitiile fizice pot creste sansa de remisie cu 22% prin circulatia endorfinelor. 

Daca nu sunteti inca la nivelul de incredere in sine la nivelul Fonz, nu va faceti griji – nu toti trebuie sa sarim rechinul pentru a ne simti grozav. Saritul pe banda de alergare va poate ajuta si sa va simtiti ca un milion de dolari.

Exercitiul este modul tau de a-ti aminti cat de frumoasa esti. Asa ca paseste pe CrossFit si trimite sufletului tau niste DM-uri cochete!

Gasiti un antrenament in aer liber care se potriveste stilului dvs., fie ca este vorba de alpinism, drumetii, canotaj sau doar sa faceti jogging in parc. Chiar si o plimbare lunga prin pasuni verzi si peisaje frumoase poate fi hranitoare pentru corpul si mintea ta.

In plus, toata vitamina D de la expunerea la soare (in timp ce purtati protectie solara, desigur!) va poate reduce riscul de a prezenta simptome de depresie.

De ce sa rezervati o zi de spa cand putin aer proaspat si soare (si exercitii fizice) pot face minuni pentru incredere in sine si fericire?

Este neplacut, dar este adevarat: pe masura ce imbatranim, creierul nostru devine putin… tulbure. Pe masura ce imbatranirea si afectiunile degenerative precum boala Alzheimer ucid celulele creierului, nogginul se micsoreaza, daunand multor functii importante ale creierului in acest proces.

In timp ce exercitiile fizice si o dieta sanatoasa nu pot „vindeca” boala Alzheimer, ele pot ajuta la sustinerea creierului impotriva declinului cognitiv care incepe dupa varsta de 45 de ani.

Sa alergi acum te-ar putea ajuta sa te descurci mai bine in acel joc de bridge in 40 de ani.

Test pop, hotshot: Care este mai bun pentru a ameliora anxietatea – o baie cu spuma calda sau o alergare de 20 de minute?

S-ar putea sa fii surprins de raspuns. (Nu incercati sa faceti jogging in baie – nu este o distractie sigura.)

Substantele chimice calde si neclare care incep sa inoate in jurul corpului dupa exercitii fizice pot ajuta la calmarea persoanelor cu tulburari de anxietate.

Saritul pe pista sau pe banda de alergare pentru un exercitiu aerobic de intensitate moderata pana la mare (intervale, oricine?) poate reduce simptomele de anxietate. Intr-un mic studiu din 2018 asupra persoanelor cu un diagnostic de tulburare de panica, exercitiile fizice regulate moderate pana la intense au condus la o reducere mai mare a anxietatii decat exercitiile usoare. 

Esti gata sa aplici pentru Premiul Nobel? Un studiu din 2019 sugereaza ca un antrenament dur creste nivelurile unei proteine ​​derivate din creier numita BDNF, care poate ajuta la luarea deciziilor, la o gandire mai inalta si la invatare. Antrenamentul pe termen lung imbunatateste memoria la barbatii de varsta mijlocie si moduleaza nivelurile periferice de BDNF si catepsina B. 

Deci, pantalonii spandex pot duce la a fi un smartypants – atata timp cat faci exercitii fizice in timp ce esti in ei.

Pregateste-te sa castigi mare la Go Fish and Pairs: Activitatea fizica regulata stimuleaza memoria si capacitatea de a invata lucruri noi.

Transpiratia creste productia de celule din hipocamp care sunt responsabile pentru memorie si invatare. Antrenamentul fizic creste dimensiunea hipocampului si imbunatateste memoria.

Chiar daca nu este la fel de distractiv ca un joc de Tag, antrenamentul poate stimula memoria si in randul adultilor. Un studiu din 2006 a constatat ca alergarea de sprint a imbunatatit retinerea vocabularului in randul adultilor sanatosi.  Alergarea cu impact ridicat imbunatateste invatarea.Si un studiu din 2018 a constatat ca adultii au avut rezultate mai bune la testele de memorie dupa perioade scurte de exercitii usoare.. Stimularea rapida a functiei girusului dintat uman cu exercitii acute usoare. 

Creierul elibereaza dopamina, „substanta chimica a recompensei”, ca raspuns la orice forma de placere. Si da, exercitiul bunului nostru prieten poate declansa un val considerabil de dopamina.

Totusi, la fel si drogurile si alcoolul. Acest ciclu de recompensa in creier poate duce la modele de tulburare de consum de substante.

Sa te antrenezi in timpul carutei are si alte beneficii. Consumul excesiv de alcool perturba multe procese ale corpului, inclusiv ritmurile circadiene. Drept urmare, persoanele cu tulburare de consum de alcool pot descoperi ca au probleme in a adormi fara sa bea.

Un studiu din 2010 pe animale a sugerat ca exercitiile fizice ar putea ajuta la resetarea ceasului corporal, astfel incat oamenii sa poata lovi fanul la momentul potrivit fara alcool. Modularea de mediu a consumului de alcool la hamsteri: Efectele rularii rotilor si expunerea constanta la lumina. 

Sa ridici gantere de 50 de kilograme nu pare atat de relaxant… dar ai prins vreodata niste Zzz dupa o alergare lunga sau o sesiune de greutati la sala? Nu se simte fericit ?

Asta pentru ca un antrenament moderat poate fi echivalentul unui somnifer, chiar si pentru persoanele cu insomnie. Efectele antrenamentului aerobic moderat asupra insomniei cronice primare. 

Exercitiile fizice cu 5 pana la 6 ore inainte de culcare ridica temperatura centrala a corpului. Cand temperatura scade din nou la normal cateva ore mai tarziu, ii semnaleaza corpului ca este timpul sa dormi.. Efectele exercitiilor fizice asupra somnului.  Relatia bidirectionala dintre exercitii si somn: Implicatii pentru aderarea la exercitii si imbunatatirea somnului.

Acea senzatie delicioasa de somnolenta dupa exercitiu va poate ajuta sa va relaxati suficient de mult pentru a dormi cat mai bine. Dar va poate ajuta si sa va relaxati intre timp.

Te simti neinspirat in cabina? Solutia ar putea fi doar la o scurta plimbare sau jogging. Cercetarile sugereaza ca lucratorii care isi iau timp pentru exercitii fizice regulate sunt mai productivi si au mai multa energie decat colegii lor mai sedentari.. Productivitatea autoevaluata a angajatilor si nivelurile obiective ale productiei organizationale: Efectele interventiilor asupra sanatatii la locul de munca care implica reducerea orelor de lucru si exercitii fizice. 

In timp ce programele incarcate pot face dificila strangerea intr-o sesiune de sala in mijlocul zilei, unii experti cred ca amiaza este momentul ideal pentru un antrenament datorita ritmurilor circadiene ale corpului.

Majoritatea oamenilor urmeaza un antrenament greu cu un dus fierbinte, dar poate ca ar trebui sa spargem creioanele colorate. (Totusi, dusul cu vopsea este nerecomandabil.)

O sesiune de gimnastica cu inimii poate stimula creativitatea si gandirea spontana. Provocare creativa: exercitiile fizice regulate modereaza asocierea dintre modificarile variabilitatii ritmului cardiac legate de sarcini si diferentele individuale de originalitate. Putem presupune cu siguranta ca Vin Diesel s-a antrenat pentru rolurile sale „Fast and Furious” dupa ce au fost scrise scenariile.

Puteti supraalimenta aceasta inspiratie dupa antrenament facand exercitii in aer liber. Creativitate in salbaticie: Imbunatatirea rationamentului creativ prin imersiunea in cadru natural. Data viitoare cand aveti nevoie de o explozie de gandire creativa, mergeti pe trasee pentru o plimbare lunga sau alergati pentru a va reimprospata corpul si creierul in acelasi timp. Sa stai acasa, aplecat deasupra unei tastaturi, poate sa nu fie raspunsul.

Fie ca este un joc de fotbal, un curs de grup la sala sau doar o alergare cu un prieten, exercitiile se intampla rar intr-un balon. Si aceasta este o veste buna pentru noi toti.

Studiile arata ca majoritatea oamenilor au rezultate mai bune in timpul testelor aerobice atunci cand sunt asociate cu un prieten de antrenament. . Exercitiile aerobice sunt promovate atunci cand performanta individuala afecteaza grupul: Un test al efectului Kohler Motivation Gain. Ar putea fi rezultatul inspiratiei sau al unei bune competitii de moda veche — nimeni nu vrea sa dezamageasca cealalta persoana.

Chiar si incepatorii de fitness se pot inspira reciproc sa impinga mai mult in timpul unei sesiuni de transpiratie.. Exergame in parteneriat cu doi jucatori pentru prevenirea obezitatii: Utilizarea discrepantei in abilitatile jucatorilor ca strategie de motivare a activitatii fizice. 

Antrenamentul poate avea efecte pozitive mult dincolo de acesti bicepsi ondulati. Castigarea increderii in sine, iesirea din funk si chiar gandirea mai creativa sunt cateva dintre motivele grozave pentru a face exercitii in mod regulat.

Ai putea crede ca exercitiul nu este pentru tine, dar este pentru toata lumea si niciodata nu este prea tarziu pentru a incepe. Avem cateva sfaturi care te vor ajuta sa incepi sa ridici, indiferent de varsta ta.

Si nu trebuie sa ai sume obscene de bani pentru a accesa echipamentele de gimnastica. Iata 21 de idei pentru amenajarea unei sali de sport de acasa care nu necesita mult mai mult decat o calatorie la Home Depot si putina unsoare pentru cot.

Posibilitatile si beneficiile sunt nesfarsite. Sa ne miscam!