Sunteti gata sa va transpirati? Iata cum poti face loc pentru exercitii fizice in rutina ta aglomerata.

1. Antreneaza-te eficient

Alegeti un antrenament pe care il puteti face aproape oriunde. In mod ideal, aceasta va fi o forma de exercitiu care nu necesita prea multa pregatire (poate sa pastram windsurfingul pentru weekend).

Pentru a profita la maximum de timpul limitat, este o idee buna sa optati pentru antrenamente care ofera castiguri semnificative intr-un timp scurt. Iata cateva optiuni de top:

  • CrossFit
  • Antrenament Tabata
  • alergare pe intervale
  • rutina ab rapida
  • coarda de saritura cantarita
  • antrenamente cu greutatea corporala
  • antrenamente cu banda de rezistenta
  • antrenament pe intervale de inalta intensitate (HIIT)

Daca sunteti in cautarea unui profit bun pentru banii de antrenament, HIIT ar putea fi cel mai bun pariu.

Pe langa cresterea fortei generale, s-a descoperit ca antrenamentele de antrenament pe intervale precum HIIT maresc rezistenta aeroba si absorbtia de oxigen. Asta inseamna, practic, ca ajuta la cresterea capacitatii corpului tau de a prelua oxigen si de a-l livra in tesuturi.

2. Fa ce iti place

Flexia muschilor de autodisciplina este adesea necesara cand vine vorba de exercitii fizice. Dar TBH, nu are rost sa faci ceva ce urasti. Daca nu suporti sa alergi, nu fugi! Este mult mai probabil sa ramai la o rutina de antrenament daca chiar iti place.

Usureaza-ti lucrurile, alegand o forma de exercitiu care se potriveste stilului tau de viata, personalitatii si gusturilor tale. Nu sunteti sigur ce va place sa faceti? Nu va fie teama sa experimentati cu diferite forme de exercitii fizice pana cand gasiti ceea ce functioneaza cel mai bine pentru dvs.

Tine minte, nu trebuie sa faci o activitate pe care o urasti.

3. Pastrati-l competitiv

Dodgeball de la clasa de gimnastica era aprins. Pastreaza aceasta scanteie adaugand competitie prietenoasa la antrenamentele tale.

Cercetarile sugereaza ca competitia poate fi un factor de motivare major. Potrivit unui studiu din 2022, competitiile care ofera recompense pot face exercitiile mai interesante si mai distractive. Exista, de asemenea, sansa sa va inspire sa va respectati rutinele de antrenament.

Indiferent daca esti de elita, incepator sau undeva la mijloc, exista ceva pentru toata lumea. Poate doriti sa incercati:

  • alergari distractive
  • evenimente de ciclism
  • Competitii de CrossFit
  • concursuri de powerlifting
  • evenimente de alergare pe distante lungi
  • Competitie 1:1 cu un prieten de antrenament
  • competitii la sala locala sau la studioul de fitness

Inscrie-te, stabileste-ti un obiectiv si mergi la el! Ar putea fi doar impulsul de care aveti nevoie pentru a ramane in jocul de antrenament.

Sfat profesionist: daca doriti sa concurati putin cu prietenii si familia dvs., puteti descarca o aplicatie de fitness care va permite sa urmariti statisticile celuilalt.

4. Adauga-l in calendarul tau

S-ar putea sa fii mai dornic sa faci miscare daca ii dai prioritate la fel de mult ca si altor lucruri din viata ta. Daca in mod neasteptat ar trebui sa-ti ridici copilul de la scoala si nu ai avea un plan de rezerva, cum ai face fata situatiei? Anulati o intalnire? Ia ceva de lucru acasa cu tine?

Adevarul este ca atunci cand avem nevoie cu adevarat, iesim din birou la momentul necesar. Asadar, faceti un program si respectati-l. Meriti putin timp .

5. Urmariti activitatea dvs

Exista o zicala veche care spune: „Daca nu masori, nu exista”. Desi este o usoara exagerare, aceasta fraza are ceva adevar, mai ales cand vine vorba de exercitii fizice.

Asa ca ia notite in calendar de fiecare data cand te antrenezi. Apoi adunati sesiunile de antrenament la sfarsitul fiecarei saptamani, luni si an, astfel incat sa va puteti monitoriza progresul si sa identificati zonele de imbunatatire.

Masurarea nivelurilor de activitate (si, in mod ideal, pastrarea notelor cu privire la progresul dvs.) va poate ajuta sa ramaneti pe drumul cel bun si sa va dati seama cand aluneci inainte de a va pierde complet obiceiul.

Sfat profesionist: daca nu sunteti un fan al luarii de note vechi, descarcati o aplicatie de fitness!

6. Alege ceva peste nimic

Nu aveti nevoie de o ora – sau chiar 30 de minute – pentru a obtine un antrenament eficient.

Unele exercitii sunt practic intotdeauna mai bune decat niciunul. Cand sunt facute suficient de frecvent ca parte a unui program eficient, antrenamentele scurte si rapide pot face minuni atat pentru corpul, cat si pentru mintea. La naiba, chiar si 7 minute pot face diferenta!

Asa ca faceti fitness oriunde v-ati afla, indiferent de cat timp aveti. Iata cateva sfaturi pentru a introduce exercitii suplimentare in ziua ta:

  • Sari peste lift si urca pe scari.
  • Folositi-va pauza de pranz pentru a merge la o plimbare rapida.
  • Parcati mai departe de o cladire decat trebuie.
  • Deplasati-va sau deplasati-va cel putin o data pe ora la locul de munca.
  • Faceti genuflexiuni in timp ce va periati pe dinti sau in timp ce asteptati ca cafeaua de dimineata sa fie preparata.
  • Treziti-va cu 15 minute devreme pentru a va intinde. Puteti, de asemenea, sa faceti niste abdomene, flotari, sarituri sau lungi pentru a va pompa sangele.

Gasirea timpului pentru exercitii fizice este una dintre cele mai bune investitii pe care le poti face in bunastarea ta. Dar asta nu inseamna ca este usor! Cu toate acestea, exista o multime de modalitati simple prin care poti integra fitness-ul in programul tau incarcat.

Profitati la maximum de antrenamente optand pentru exercitii care va ofera cel mai mult profit. Faceti tot posibilul sa acordati prioritate antrenamentului si sa va concentrati pe exercitiile care va plac cu adevarat. Acest lucru va va ajuta sa va respectati rutina de fitness.