Cu totii am auzit despre HIIT si beneficiile pe care le ofera: un antrenament de intensitate ridicata, rapid si cu ardere de calorii. Este extrem de popular din motive intemeiate, dar ce ramane cu antrenamentul cardio de intensitate redusa?

O conceptie gresita obisnuita este ca exercitiul trebuie sa fie intens pentru a fi eficient, dar acest lucru nu este corect. Caz de caz: antrenament cardio de intensitate redusa.

Cardio-ul de intensitate redusa este o parte a tuturor programelor SWEAT, este usor de completat si in zonele de confort ale majoritatii oamenilor

Ce este antrenamentul cardio de intensitate scazuta?

Antrenamentul cardio de intensitate scazuta este atunci cand va antrenati la aproximativ 50-70 la suta din ritmul cardiac maxim pentru o perioada constanta si sustinuta.

De obicei, un antrenament cardio de intensitate redusa dureaza 10-60 de minute.

Antrenamentul cardio de intensitate redusa are un impact relativ scazut, oferind in acelasi timp toate beneficiile cardiovasculare ale exercitiilor fizice fara a va supraimpozita corpul.

Antrenamentul cardio de intensitate scazuta poate fi utilizat pentru incalzirea inainte si racirea dupa sesiunile de antrenament de rezistenta. In plus, acest stil de antrenament este potrivit pentru cardio-ul post. De asemenea, poate ajuta la recuperarea activa, deoarece ajuta la imbunatatirea fluxului sanguin si a circulatiei catre muschii care lucreaza.

Ar trebui sa poti purta o conversatie in timp ce finalizezi un antrenament cardio de intensitate redusa (ceea ce il face exercitiul social perfect!).

Cum calculati ritmul cardiac maxim?

Pentru a calcula frecventa cardiaca maxima, scadeti varsta de la 220. De exemplu, daca aveti 25 de ani, scadeti 25 din 220 pentru a obtine o frecventa cardiaca maxima de 195. Acesta este numarul mediu de ori in care ar trebui sa va bata inima pe minut in timpul exercitiului de efort maxim.

Daca ritmul cardiac maxim este 195, atunci pentru un antrenament de intensitate scazuta, veti mentine o frecventa cardiaca cuprinsa intre 78 (40% din ritmul cardiac maxim) si 136 (70% din maxim) pe tot parcursul sesiunii pentru a ramane in gama unei frecvente cardiace adecvate pentru LISS.

Ce nu este antrenamentul cardio de intensitate scazuta?

Antrenamentul cardio de intensitate scazuta nu este o cursa pentru cresterea ritmului cardiac cat mai mare si mai rapid posibil. De asemenea, nu sunt scurte perioade de antrenamente intense.

Spre deosebire de un antrenament HIIT in care alternati intre exercitii de intensitate mare si de intensitate scazuta sau intre exercitii de intensitate mare si o perioada scurta de odihna, antrenamentul cardio de intensitate scazuta este un antrenament constant si constant.

Chiar daca va antrenati la o intensitate mai mica, acest stil de cardio poate fi totusi provocator (in functie de activitatea pe care o desfasurati), dar nu in masura in care va impingeti la limita absoluta in timpul antrenamentului.

Cum functioneaza antrenamentul cardio de intensitate scazuta?

Cardio-ul de mica intensitate iti construieste capacitatea aeroba. La randul sau, corpul dvs. este capabil sa descompuna carbohidratii si grasimile in energie, sa va intareasca muschii cu contractie lenta si sa transporte oxigenul mai eficient catre muschii de lucru.

Capacitatea ta de a stoca glicogen (carbohidrati in ficat si muschi) creste, ceea ce inseamna ca creste capacitatea ta aeroba. In plus, odata ce depozitele de glicogen s-au epuizat, corpul dumneavoastra este mai eficient in metabolizarea grasimilor pentru combustibil.