Exista o multime de motive intemeiate pentru a renunta la fumat: sanatatea ta, familia ta, tapiteria masinii tale. Asa ca fa-o! 

Problema este ca urmatorul lucru pe care il faci este sa mananci orice. Si inghetata. Si orice altceva pe care iti poti pune mainile brusc inactiv. 

 Te opresti de fumat si apoi, exact cand incepi sa te simti mai bine, incepi sa arati mai rau.

Ei bine, nu radem. Iti oferim un plan pentru a-ti tine intestinul in frau in timp ce iti cureti plamanii. Desigur, majoritatea programelor de auto-ajutorare folosesc 12 pasi, dar asta mi s-a parut mult de lucru, asa ca l-am facut pe acesta in 5 pasi.

Pasul 1: Cumparati o sticla de ulei de masline

Daca nu ar fi toata afacerea cu cancerul pulmonar, tigarile ar fi ajutorul perfect pentru dieta. Fumul incetineste contractiile stomacului, tinandu-va sa va simtiti plin mai mult timp. Dar, odata ce nu fumezi, intestinul tau ia viteza si ti se face foame mai des.

Remediu: Luati 2 lingurite de ulei de masline inainte de masa. Uleiul de masline nu numai ca are un efect similar de incetinire a contractiilor stomacului, dar si declanseaza eliberarea organismului de CCK, un hormon cu proprietati de reducere a apetitului. Captura? Ai nevoie de o lovitura concentrata a lucrurilor pentru ca acestea sa functioneze. Daca nu doriti sa luati cele 2 lingurite drepte, turnati uleiul pe o farfurie si stergeti totul cu o bucata de paine italiana.

Pasul 2: Luati mai putine pauze de cafea

Care a fost prima? Cafeaua sau tigarile? Cine stie. Ceea ce conteaza este ce se intampla cand tigarile pleaca primele. Nicotina accelereaza procesarea cofeinei de catre organism. Deci, atunci cand renunti, cofeina va ramane mai mult timp in sistemul tau de sange. Asta inseamna ca 1 cana de joe te va lovi ca Joe Lewis – iar un obicei de 4 cesti pe zi, mai usor de gestionat, poate produce nervozitate si nervozitate semnificative de care ai putea fi tentat sa scapi mancand.

Remediu: bea jumatate din numarul obisnuit de cesti de cafea. Reducerea cofeinei este unul dintre multele lucruri pe care le sfatuim pe cei care renunta sa le faca. Va veti simti mai calm si mai putin dornic sa va excesati. Luarea mai putine pauze de cafea poate creste, de asemenea, sansele de a ramane fara fumat. Daca un muc si o ceasca erau MO obisnuit, este posibil sa fi dezvoltat ceva numit aspect invatat al obiceiului tau, care te face sa iti poftesti o tigara ori de cate ori te asezi sa sorbi. Mai putina cafea, mai putine sanse sa te aprinzi.

Pasul 3: Mergeti la sala

Exista un motiv simplu pentru care oamenii din reclamele la tigari par atat de fericiti: toti se drogheaza. Nicotina actioneaza foarte mult ca viteza; iti stimuleaza metabolismul, rata la care organismul tau arde calorii. Intr-un studiu publicat in Nicotine and Tobacco Research, atunci cand subiectii au fumat, au crescut numarul de calorii pe care le-au arse cu 3,6% in repaus si cu 6,3% in timpul exercitiilor fizice.

Si da, ai ghicit: cand te lasi de fumat, metabolismul tau incetineste, determinandu-te sa arzi mai putine calorii.

Remediu: Ridicati greutati mai des. Cercetarile arata ca construirea muschilor iti reseteaza metabolismul la aproape acelasi nivel la care era atunci cand fumai. Intr-un studiu clasic, barbatii care au ridicat de trei ori pe saptamana timp de 12 saptamani si-au crescut ratele metabolice de repaus cu 7%. Cand barbatii au cantarit la sfarsitul studiului, fiecare a pierdut 4 kilograme de grasime.

Pasul 4: Guma de mestecat

Probabil va ganditi sa mergeti la plasture. Nu e o idee rea. Dar nu va va ajuta sa va controlati pofta de mancare decat daca il puneti pe gura. Cercetarile au aratat ca, desi terapiile de inlocuire a nicotinei sunt eficiente in prevenirea recaderilor, majoritatea nu fac mare lucru pentru a preveni cresterea in greutate.

Remediu: guma de inlocuire a nicotinei. Cand cercetatorii  au comparat diferite metode de inlocuire a nicotinei, au descoperit ca numai gingia a ajutat la prevenirea cresterii in greutate la fostii fumatori. Poate fi mai eficient decat alte metode de inlocuire, deoarece ofera un substitut oral mai apropiat pentru alimente.

Pasul 5: Consultati un medic

La suprafata, mancarea si tigarile nu prea au nimic in comun (cu exceptia cazului in care bineinteles iti place sa-ti imbraci pranzul cu gudron, sa-l aprinzi si apoi sa arunci resturile pe trotuar). Dar se aseamana intr-un fel: atat Marlboros, cat si macaroane si branza va maresc nivelul de dopamina, o substanta chimica care produce placere. Luati tigarele si veti dori mai multa mancare pentru a va mentine nivelul ridicat.

Remediu: Bupropion (alias Zyban), un medicament antidepresiv/antifumat despre care se crede ca ajuta la cresterea nivelului de dopamina. Intr-un studiu, cercetatorii au comparat greutatile a 432 de fosti capeti pe o perioada de 1 an si au descoperit ca cei care au luat bupropiona au luat in medie cu 9 kilograme mai putin decat cei care au luat un placebo.

Mai degraba sa fii gras decat sa iei pastile? Nici o problema. Du-te la Mortal Kombat. Sau orice altceva puteti gasi in PlayStation 2 de la Junior. Cercetarile publicate intr-o revista au aratat varfuri de dopamina in creierul barbatilor cand se jucau jocuri video.